FAQ

Veelgestelde Vragen

Op deze pagina staat een overzicht van de vragen die ons het meest worden gesteld en natuurlijk de antwoorden hierop.

Mocht je het antwoord op jouw vraag hier niet kunnen vinden, stuur dan je vraag naar info@hopperbier.nl.

Algemene Vragen

Wat is Hopper?

Hopper is het bedrijf dat zich uitsluitend richt op de verkoop van speciale craftbieren gemaakt door Nederlandse microbrouwers. Er zijn op dit moment al meer dan 500 kleine brouwerijen in Nederland die samen heel veel lekker bier maken. Toen wij in 2014 begonnen waren dit er nog maar 150. Omdat deze bieren maar exclusief verkrijgbaar zijn en je niet aan het flesje kan zien of het bier lekker is maken wij selecties van de beste Nederlandse craftbieren.

Wat zijn craftbieren?

Er bestaat geen allesomvattende definitie, maar in algemene zin verwijst craftbier naar bieren die zijn gebrouwen door kleine onafhankelijke brouwerijen (geen eigendom van grote brouwerijen of conglomeraten) die traditionele brouwmethodes gebruiken om bieren te maken waarbij de nadruk ligt op de smaak en de kwaliteit van het bier. Bij het brouwen van het bier worden dan ook geen goedkopere ingrediënten of kleinere hoeveelheden van de ingrediënten gebruikt om de kosten te drukken. Je zou het dus ook kunnen omschrijven als speciaalbier dat is gebrouwen door kleine ambachtelijke brouwerijen.

Hoe kan ik contact opnemen met Hopper?

We zijn te bereiken via e-mail en telefoon:
E: info@hopperbier.nl
T: 06-15085604

Als je ons een brief of kaartje wilt sturen kan dit naar het volgende adres:
Hopper Bierbox
Domselaerstraat 120
1093MB Amsterdam

Hoe kan ik zelf bieren aandragen?

We doen heel erg ons best om zoveel mogelijk verschillende bieren van Nederlandse brouwerijen te proeven. Omdat er zoveel lekker craftbier is in Nederland en de brouwers met steeds meer nieuwe bieren komen is het voor ons onmogelijk om alles te hebben geproefd, met andere woorden: we staan altijd open voor suggesties!

Let wel: (1) we selecteren alleen Nederlandse bieren, dus we weten dat Westvleteren heel lekker is maar deze komt niet in aanmerking voor de Hopperbox en (2) we verkopen de bieren door, dus als een buurman superlekker bier in zijn schuur brouwt maar geen vergunning heeft om dit te mogen verkopen kunnen wij dit bier helaas niet in de box stoppen.

Dit gezegd hebbende: we worden graag op de hoogte gehouden van jullie vondsten! Je kunt ons de bevindingen via de e-mail toesturen (info@hopperbier.nl). Als je een tip doorgeeft, vertel ons dan ook waar het bier verkrijgbaar is zodat we het ook zelf kunnen gaan proeven.

Kan ik de box in het buitenland laten afleveren?

Helaas is dit niet mogelijk 🙁

Abonnement

Wat zit er in de Hopperbox?

In een box zitten tien Nederlandse craftbieren. Per box vijf verschillende, dus twee van elk bier. Ook zit er extra informatie over de bieren in de box met foto’s van de brouwers die het bier hebben geproduceerd.

Is er een verschil tussen het bierpakket van het Elke Maand en Om de Maand abonnement?

Nee :). We stellen elke maand een nieuwe bierbox samen. Je krijgt altijd de nieuwste selectie thuis gestuurd.

Wanneer wordt de maandelijkse box verstuurd?

De maandelijkse bierbox wordt normaal gesproken de 25e van de maand verstuurd. Als de 25e in het weekend valt proberen de box voor het weekend op te sturen zodat de bieren op zaterdag in de koelkast kunnen staan staan!

Wanneer er nog een box beschikbaar is van één van de vorige maanden, kun je deze bestellen en sturen wij ‘m zo snel mogelijk op.

Kan ik een box overslaan?

Ja natuurlijk! Je kunt altijd een box overslaan als je op vakantie gaat, van huis verwisselt, noem maar op. Ook kun je het abonnement voor een langere periode pauzeren. Stuur ons een mail en we regelen het meteen (info@hopperbier.nl).

Hoe kan ik opzeggen?

Je kunt elk moment opzeggen, er is geen opzegtermijn.
Opzeggen is simpel: bel ons of stuur een mailtje naar info@hopperbier.nl.

Welke bieren zitten er in het bierpakket?

Welke bieren er precies in het bierpakket zitten houden we geheim tot het moment dat de boxen worden verstuurd. Wel onthullen we altijd al de bierstijlen die in de komende box zitten. Hou hiervoor onze facebook pagina in de gaten.

Goed om te weten
: de smaken van de bieren in onze maandelijkse bierbox zijn altijd toegankelijk voor het kritische en minder kritische bierpubliek. Er zitten geen extreem rokerige of zure bieren in dit bierpakket. We stellen hem samen

Wil je een goede indruk van de bierbox krijgen? 
Klik hier voor een aantal goede voorbeelden onze bierpakketten. Op Hopperpedia staat ook onze bier CV, met een groot aantal boxen die we eerder samenstelden.

Hoe worden de bieren geselecteerd?

De selectie van onze bieren wordt gedaan door ons wisselende proefpanel. Dit panel bestaat per proefsessie uit tenminste vier leden. De bieren worden niet geselecteerd op persoonlijke smaak (bv. een voorkeur voor bittere bieren of donkere bieren) maar op kwaliteit. Het is nog niet voorgekomen dat een proefpanel verschillend op kwaliteit heeft beoordeeld: als er een aantal bieren netjes na elkaar worden gedronken worden de beste er altijd uitgepikt.

In de maandelijkse selectie voor de Hopperbox wordt er gekeken naar welke bieren er goed in het seizoen passen en hoe we een mooi divers scala aan bieren kunnen presenteren.

Zakelijk

Kan ik ook zakelijk bij Hopper bestellen?

Ja! 🙂

Vanaf hoeveel pakketten kan ik zakelijk bestellen?

Dit is al mogelijk vanaf 20 pakketten, of een orderwaarde van 600 euro (exclusief btw).

Vanaf 20 pakketten kun je ook – met onze hulp – de bieren samenstellen die in het pakket komen.

Vanaf 40 pakketten bepaal je niet alleen zelf de bierselectie maar passen we bovendien de pakketten helemaal aan naar de huisstijl van uw organisatie.

Losse pakketten kunnen via de cadeaupagina worden besteld.

Kijk op onze zakelijke pagina voor meer informatie.

Is het mogelijk de pakketten zelf samen te stellen?

Jazeker. Dit vinden wij de leukste pakketten om samen te stellen! Bekijk het antwoord op de vorige vraag en onze zakelijke pagina voor meer informatie.

Zitten er ook nog andere producten dan bier in de relatiegeschenken?

Dit ligt aan het pakket dat u besteld. Het is sowieso mogelijk om extra producten aan de geschenken toe te voegen. Wij hebben een uitgebreide catalogus met luxe en bier gerelateerde producten klaarliggen om aan de bierpakketten toe te voegen. Op deze manier kunnen wij een volledig gepersonaliseerd geschenk voor u samenstellen.

Is het mogelijk om op factuur te bestellen?

Ja. U krijgt een factuur nadat de pakketten zijn afgeleverd.

Let wel: voor orders van boven de 1500 euro (exclusief btw) kunnen wij een aanbetaling van 40% rekenen.

Tot wanneer kunnen de kerstpakketten worden besteld?

Tot 23 december.

Is het mogelijk om pakketten met eigen logo te bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Dit kan vanaf een afname van 120 pakketten. Omdat dit voor ons een speciale order betreft zijn er wel extra kosten aan verbonden.

Ten eerste maken we een aparte stempel om de pakketten te bedrukken. Dit kost 365 euro extra.

We kunnen ook een geheel eigen ontwerp voor de stempel maken (meer dan alleen het logo). De ontwerpkosten hiervoor zijn 160 euro.

Tenslotte, voor de order van de pakketten zelf wordt 4 euro extra per pakket gerekend.

Let wel: bij orders van 40 pakketten of meer wordt de inhoud van het pakket sowieso aangepast naar de huisstijl van uw bedrijf.

Leveren jullie in het hele land?

Ja natuurlijk. Uiteraard hebben wij meer tijd nodig om leveringen op de Nederlandse eilanden voor te bereiden.

Privacy

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

We hebben een privacyverklaring opgesteld om te laten zien dat we zorgvuldig met je privacy omgaan en inzichtelijk te maken waar we je persoonsgegevens voor gebruiken. De privacy statement kun je hier lezen.

Gebruiken jullie cookies?

Ja. Dit doen we alleen om de website te analyseren en zo goed mogelijk te laten werken. Wij gebruiken hiervoor zogenaamde tracking cookies, zodat we weten welke artikelen jullie het leukst vinden! Deze gegevens zijn volledig geanonimiseerd. Zoals in de privacy statement staat zullen we nooit je persoonsgegevens delen met derden, tenzij dit nodig is om je bestelling te verwerken (PostNL).

Delen jullie mijn persoonsgegevens met andere partijen?

Nee, nooit. We delen alleen die gegevens die nodig zijn om je bestellingen goed te verwerken. Concreet: we vertellen PostNL en MyParcel waar het pakket naartoe moet. Ook het e-mailadressen waar we de nieuwsbrief naartoe sturen worden niet met anderen gedeeld.

Kan ik mijn gegevens opvragen, aanpassen of laten verwijderen?

Ja, dit kan altijd. Stuur hiervoor een e-mail naar info@hopperbier.nlen wij regelen het meteen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *