FAQ

FAQ

Op deze pagina een overzicht van de veelgestelde vragen en de antwoorden hierop.
Mocht je het antwoord op jouw vraag hier niet kunnen vinden, stuur dan je vraag naar het e-mailadres info@hopperbier.nl.

[title]Veelgestelde Vragen[/title]

Wat is Hopper?

Hopper is het bedrijf dat zich uitsluitend richt op de verkoop van speciale craftbieren gemaakt door Nederlandse microbrouwers. Er zijn op dit moment meer dan 350 kleine brouwerijen in Nederland die samen heel veel lekker bier maken. Omdat deze bieren maar exclusief verkrijgbaar zijn en je niet aan het flesje kan zien of het bier lekker is maken wij selecties van de beste Nederlandse craftbieren.

Wat zit er in een Hopperbox?

In een box zitten tien Nederlandse craftbieren. Per box vijf verschillende, dus twee van elk bier. Ook zit er extra informatie over de bieren in de box met foto’s van de brouwers die het bier hebben geproduceerd.

Hoe kan ik contact opnemen met Hopper?

We zijn elektronisch te bereiken via e-mail en telefoon:

E: info@hopperbier.nl
T: 06-15085604

 

Als je ons een brief of kaartje wilt sturen kan dit naar het volgende adres:

Hopper Bierbox
De Clercqstraat 23-I
1053AA Amsterdam

Wat zijn craftbieren?

Er bestaat geen allesomvattende definitie, maar in algemene zin verwijst craftbier naar bieren die zijn gebrouwen door kleine onafhankelijke brouwerijen (geen eigendom van grote brouwerijen of conglomeraten) die traditionele brouwmethodes gebruiken om bieren te maken waarbij de nadruk ligt op de smaak en de kwaliteit van het bier. Bij het brouwen van het bier worden dan ook geen goedkopere ingrediënten of kleinere hoeveelheden van de ingrediënten gebruikt om de kosten te drukken. Je zou het dus ook kunnen omschrijven als speciaalbier dat is gebrouwen door kleine ambachtelijke brouwerijen.

Hoe worden de bieren geselecteerd?

De selectie van onze bieren wordt gedaan door ons wisselende proefpanel. Dit panel bestaat per proefsessie uit tenminste vier leden. De bieren worden niet geselecteerd op persoonlijke smaak (bv. een voorkeur voor bittere bieren of donkere bieren) maar op kwaliteit. Het is nog niet voorgekomen dat een proefpanel verschillend op kwaliteit heeft beoordeeld: als er een aantal bieren netjes na elkaar worden gedronken worden de beste er altijd uitgepikt.

In de maandelijkse selectie voor de Hopperbox wordt er gekeken naar welke bieren er goed in het seizoen passen en hoe we een mooi divers scala aan bieren kunnen presenteren.

Hoe kan ik bieren aandragen?

We doen heel erg ons best om zoveel mogelijk verschillende bieren van Nederlandse brouwerijen te proeven. Omdat er zoveel lekker craftbier is in Nederland en de brouwers met steeds meer nieuwe bieren komen is het voor ons onmogelijk om alles te hebben geproefd, met andere woorden: we staan altijd open voor suggesties!

Let wel: (1) we selecteren alleen Nederlandse bieren, dus we weten dat Westvleteren heel lekker is maar deze komt niet in aanmerking voor de Hopperbox en (2) we verkopen de bieren door, dus als een buurman superlekker bier in zijn schuur brouwt maar geen vergunning heeft om dit te mogen verkopen kunnen wij dit bier helaas niet in de box stoppen.

Dit gezegd hebbende: we worden graag op de hoogte gehouden van jullie vondsten! Je kunt ons de bevindingen via de e-mail toesturen (info@hopperbier.nl). Als je een tip doorgeeft, vertel ons dan ook waar het bier verkrijgbaar is zodat we het ook zelf kunnen gaan proeven.

Wanneer worden de boxen geleverd?

De maandelijkse bierbox wordt normaal gesproken de 25e van de maand verstuurd. Als de 25e in het weekend valt proberen de box voor het weekend op te sturen zodat de bieren op zaterdag in de koelkast kunnen staan staan!

Wanneer er nog een box beschikbaar is van één van de vorige maanden, kun je deze bestellen en sturen wij ‘m zo snel mogelijk op.

Waarom worden er geen creditcardbetalingen geaccepteerd?

We hebben er voor gekozen om geen betalingen via creditcard mogelijk te maken. De voornaamste reden hiervoor is de kosten die aan deze vorm van betalen verbonden zijn. Omdat we het concept van één vaste prijs zonder verborgen kosten hanteren willen we geen extra kosten in rekening brengen voor het gebruik van een bepaalde betaalmethode. Voor ons is het te duur om op deze manier betalingen via creditcard mogelijk te maken.

Mocht je niet de mogelijkheid hebben om via onze andere betaalwijzes (iDeal en online overboeken) je betaling af te handelen, stuur ons dan alsjeblieft een e-mail (info@hopperbier.nl).

Kan ik de Hopperbox in het buitenland bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om de bierboxen naar het buitenland te versturen. Dit omdat bier een accijnsgoed is en er bepaalde vergunningen en bedrijfsstructuren benodigd zijn om bier te mogen exporteren. Voor ons is dit op dit moment niet haalbaar.

Hoe wordt er met mijn persoonsgegevens omgegaan?

Als Hopper Bierbox hebben we een privacyverklaring opgesteld om te laten zien dat we zorgvuldig met je privacy omgaan en inzichtelijk te maken waar we je persoonsgegevens voor gebruiken. Je kunt deze privacyverklaring hier lezen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *